Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Dobrý den, jmenuji se Kateřina Stejskalová a studuji obor regionální rozvoj na Mendelově univerzitě v Brně. Poprosila bych Vás o vyplnění dotazníku, který poslouží k vypracování praktické části mé diplomové práce na téma "Nákupní chování spotřebitelů při online nákupu potravin". Dotazník je určený pro obyvatele ČR.
Odpovědi respondentů
1. 1. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
V kamenných prodejnách
52
85,25 %
85,25 %
V online obchodech
8
13,11 %
13,11 %
Půl na půl
1
1,64 %
1,64 %
2. Nakupujete online potraviny alespoň jednou za rok?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 4, Ne → otázka č. 3].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
37
60,66 %
60,66 %
Ne
24
39,34 %
39,34 %
3. Proč nenakupujete potraviny online?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Preferuji nákupy v kamenné prodejně
12
50 %
19,67 %
Nevyplatí se mi to, je to příliš drahé
3
12,5 %
4,92 %
Nedůvěřuji online prodejcům
3
12,5 %
4,92 %
Online obchody nedováží do místa mého bydliště
2
8,33 %
3,28 %
Nedůvěřuji samotným kurýrům. Ještě jsem nepotkal kurýra, kterého bych chtěl potkat znovu.
1
4,17 %
1,64 %
Moc ráda bych zkusila. Velmi mě láká pohodlí, ovšem potraviny jsou v online prodejnách mnohem dražší, než v kamenných, proto jsem ještě jako studentka nevyzkoušela tuto službu. Do budoucna, až budu vydělávat, chci zkusit, fandím tomu.
1
4,17 %
1,64 %
Nakupování potravin online je příliš rizikové
1
4,17 %
1,64 %
Pro mě zbytečné, bydlím hned vedle obchodu
1
4,17 %
1,64 %
4. Jak často nakupujete online?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Každý měsíc
18
48,65 %
29,51 %
Každý týden
9
24,32 %
14,75 %
Jednou za dva týdny
5
13,51 %
8,2 %
Jednou za čtvrtroku
2
5,41 %
3,28 %
Jednou za rok
2
5,41 %
3,28 %
Jednou za půl roku
1
2,7 %
1,64 %
5. Jak často nakupujete potraviny online?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Jednou za rok
10
27,03 %
16,39 %
Každý měsíc
8
21,62 %
13,11 %
Jednou za čtvrtroku
5
13,51 %
8,2 %
Každý týden
5
13,51 %
8,2 %
Jednou za půl roku
5
13,51 %
8,2 %
Jednou za dva týdny
4
10,81 %
6,56 %
6. Jaké jsou hlavní důvody, proč se rozhodujete nakupovat potraviny online?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Úspora času
24
64,86 %
39,34 %
Pohodlí nákupu
23
62,16 %
37,7 %
Široký výběr zboží
18
48,65 %
29,51 %
Vyhnout se prodejcům/lidem
14
37,84 %
22,95 %
Lepší ceny
5
13,51 %
8,2 %
specifický jinak nedosažitelný sortiment
1
2,7 %
1,64 %
konkrétní produkt, který v blízkých prodejnách nemají
1
2,7 %
1,64 %
Čas na kontrolu kompletního nákupního seznamu
1
2,7 %
1,64 %
doručení většího nákupu
1
2,7 %
1,64 %
speciální sortimrnt v kamených obchodech často nedostupný
1
2,7 %
1,64 %
nemoc
1
2,7 %
1,64 %
objemný nákup
1
2,7 %
1,64 %
Nemám auto, velký nákup neunesu a neodvezu tramvají
1
2,7 %
1,64 %
Platební podmínky
1
2,7 %
1,64 %
7. Jaké považujete nevýhody online nákupu potravin?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nemožnost vlastního výběru potravin
16
43,24 %
26,23 %
Nedostatek slev, jako u kamenných prodejců
14
37,84 %
22,95 %
Platba za doručení zboží
11
29,73 %
18,03 %
Zboží může být doručené poškozené
11
29,73 %
18,03 %
Složitá reklamace zboží
6
16,22 %
9,84 %
Zboží může být doručené pozdě
5
13,51 %
8,2 %
Nepřehledné webové stránky
3
8,11 %
4,92 %
Nutnost být na konkrétním místě v konkrétní čas
1
2,7 %
1,64 %
Jsem s online nákupy potravin spokojená, žádné nevýhody v tom nevidím
1
2,7 %
1,64 %
Nevnímám negativa
1
2,7 %
1,64 %
Není možné zkontrolovat / vybrat produkt s delší trvanlivostí
1
2,7 %
1,64 %
mít vyhrazen čas, kdy kurýr může zavolat, že jede
1
2,7 %
1,64 %
Žádné
1
2,7 %
1,64 %
Pouze někdy nemožnost objednat ještě na ten den (delší čekací doby)
1
2,7 %
1,64 %
Vyšší ceny, než v kamenných prodejnách
1
2,7 %
1,64 %
Nic
1
2,7 %
1,64 %
Drahá doprava
1
2,7 %
1,64 %
8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Cena potravin:
2.054
1.132
Akce/slevy:
2.486
1.007
Kvalita potraviny:
1.486
0.52
Popis produktu:
2.243
0.779
Fotografie produktu:
2.595
0.944
Nabídka známých značek:
2.649
1.039
Recenze produktu:
2.811
1.343
9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Možnost výběru data a času doručení:
1.649
0.931
Cena doručení:
1.838
1.271
Nabídka širokého sortimentu:
1.649
0.606
Zákaznický servis (možnost vrácené zboží, možnost zrušení objednávky):
1.973
0.837
Různé typy plateb (např. apple pay, google pay, na dobírku, kartou):
2.27
1.224
Přehlednost webových stránek:
1.757
0.454
Recenze obchodu:
2
0.757
Doporučení od známých:
2.757
0.995
Doporučení na základě reklamy:
3.838
1.055
Doporučení na základě sociálních sítí:
3.973
1.107
Možnost uložení nákupního seznamu:
3.243
1.427
10. Jakého jste pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
38
62,3 %
62,3 %
Muž
21
34,43 %
34,43 %
nebinární
1
1,64 %
1,64 %
37
1
1,64 %
1,64 %
11. Kolik vám je let:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
25-34 let
25
40,98 %
40,98 %
35-44 let
13
21,31 %
21,31 %
18-24 let
11
18,03 %
18,03 %
45-54 let
8
13,11 %
13,11 %
65+ let
2
3,28 %
3,28 %
55-64 let
1
1,64 %
1,64 %
méně jak 18 let
1
1,64 %
1,64 %
12. Do jaké sociální skupiny patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zaměstnaný
36
59,02 %
59,02 %
Student
11
18,03 %
18,03 %
OSVČ
5
8,2 %
8,2 %
Důchodce
4
6,56 %
6,56 %
Rodičovská
3
4,92 %
4,92 %
Nezaměstnaný
2
3,28 %
3,28 %
13. Jaký je váš čistý průměrný měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
26 tis. - 35 tis. Kč
19
31,15 %
31,15 %
15 tis. - 25 tis. Kč
16
26,23 %
26,23 %
méně jak 15 000 Kč
12
19,67 %
19,67 %
36 tis. - 45 tis. Kč
7
11,48 %
11,48 %
Více jak 46 tis. Kč
7
11,48 %
11,48 %
14. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Střední s maturitní zkouškou
27
44,26 %
44,26 %
Vysokoškolské
26
42,62 %
42,62 %
Střední s výučním listem
3
4,92 %
4,92 %
Základní
3
4,92 %
4,92 %
Vyšší odborné
2
3,28 %
3,28 %
15. V jakém kraji bydlíte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hlavní město Praha
12
19,67 %
19,67 %
Moravskoslezský kraj
11
18,03 %
18,03 %
Středočeský kraj
8
13,11 %
13,11 %
Jihomoravský kraj
8
13,11 %
13,11 %
Ústecký kraj
6
9,84 %
9,84 %
Pardubický kraj
3
4,92 %
4,92 %
Olomoucký kraj
3
4,92 %
4,92 %
Kraj Vysočina
2
3,28 %
3,28 %
Zlínský kraj
2
3,28 %
3,28 %
Jihočeský kraj
2
3,28 %
3,28 %
Plzeňský kraj
1
1,64 %
1,64 %
Královéhradecký kraj
1
1,64 %
1,64 %
Karlovarský kraj
1
1,64 %
1,64 %
Liberecký kraj
1
1,64 %
1,64 %
16. Velikost obce, ve které žijete:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
50000 obyvatel a více
26
42,62 %
42,62 %
1001-10000 obyvatel
11
18,03 %
18,03 %
10001-50000 obyvatel
10
16,39 %
16,39 %
Do 500 obyvatel
9
14,75 %
14,75 %
5001-1000 obyvatel
5
8,2 %
8,2 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Široký výběr zboží na otázku 6. Jaké jsou hlavní důvody, proč se rozhodujete nakupovat potraviny online?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Úspora času na otázku 6. Jaké jsou hlavní důvody, proč se rozhodujete nakupovat potraviny online?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyhnout se prodejcům/lidem na otázku 6. Jaké jsou hlavní důvody, proč se rozhodujete nakupovat potraviny online?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nedostatek slev, jako u kamenných prodejců na otázku 7. Jaké považujete nevýhody online nákupu potravin?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nemožnost vlastního výběru potravin na otázku 7. Jaké považujete nevýhody online nákupu potravin?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Platba za doručení zboží na otázku 7. Jaké považujete nevýhody online nákupu potravin?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zboží může být doručené poškozené na otázku 7. Jaké považujete nevýhody online nákupu potravin?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Akce/slevy:=2 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Akce/slevy:=3 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena potravin:=1 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena potravin:=2 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fotografie produktu:=2 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fotografie produktu:=3 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kvalita potraviny:=1 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kvalita potraviny:=2 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nabídka známých značek:=2 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Popis produktu:=2 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Popis produktu:=3 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze produktu:=2 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze produktu:=3 na otázku 8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena doručení:=1 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena doručení:=2 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení na základě reklamy:=3 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení na základě reklamy:=4 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení na základě reklamy:=5 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení na základě sociálních sítí:=4 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení na základě sociálních sítí:=5 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení od známých:=2 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení od známých:=3 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost uložení nákupního seznamu:=3 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost uložení nákupního seznamu:=4 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Možnost výběru data a času doručení:=1 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nabídka širokého sortimentu:=1 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nabídka širokého sortimentu:=2 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přehlednost webových stránek:=1 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Přehlednost webových stránek:=2 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze obchodu:=1 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Recenze obchodu:=2 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Různé typy plateb (např. apple pay, google pay, na dobírku, kartou):=1 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Různé typy plateb (např. apple pay, google pay, na dobírku, kartou):=3 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zákaznický servis (možnost vrácené zboží, možnost zrušení objednávky):=1 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zákaznický servis (možnost vrácené zboží, možnost zrušení objednávky):=2 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
odpověď Ne:
2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Preferuji nákupy v kamenné prodejně na otázku 3. Proč nenakupujete potraviny online?
6. Jaké jsou hlavní důvody, proč se rozhodujete nakupovat potraviny online?
odpověď Úspora času:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyhnout se prodejcům/lidem na otázku 6. Jaké jsou hlavní důvody, proč se rozhodujete nakupovat potraviny online?
8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
odpověď Kvalita potraviny:=1:
2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Různé typy plateb (např. apple pay, google pay, na dobírku, kartou):=1 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
odpověď Doporučení na základě sociálních sítí:=5:
4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Doporučení na základě reklamy:=5 na otázku 9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
odpověď Možnost výběru data a času doručení:=1:
2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vyhnout se prodejcům/lidem na otázku 6. Jaké jsou hlavní důvody, proč se rozhodujete nakupovat potraviny online?
13. Jaký je váš čistý průměrný měsíční příjem?
odpověď méně jak 15 000 Kč:
4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 12. Do jaké sociální skupiny patříte?
16. Velikost obce, ve které žijete:
odpověď 50000 obyvatel a více:
2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hlavní město Praha na otázku 15. V jakém kraji bydlíte:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. 1. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?
2. Nakupujete online potraviny alespoň jednou za rok?
3. Proč nenakupujete potraviny online?
4. Jak často nakupujete online?
5. Jak často nakupujete potraviny online?
6. Jaké jsou hlavní důvody, proč se rozhodujete nakupovat potraviny online?
7. Jaké považujete nevýhody online nákupu potravin?
8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
10. Jakého jste pohlaví:
11. Kolik vám je let:
12. Do jaké sociální skupiny patříte?
13. Jaký je váš čistý průměrný měsíční příjem?
14. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
15. V jakém kraji bydlíte:
16. Velikost obce, ve které žijete:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. 1. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?
2. Nakupujete online potraviny alespoň jednou za rok?
3. Proč nenakupujete potraviny online?
4. Jak často nakupujete online?
5. Jak často nakupujete potraviny online?
6. Jaké jsou hlavní důvody, proč se rozhodujete nakupovat potraviny online?
7. Jaké považujete nevýhody online nákupu potravin?
8. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité, 5 – nedůležité):
9. Ohodnoťte na škále od 1-5, jak jsou pro Vás jednotlivé faktory důležité u e-shopu při online nákupu potravin. (1 – velmi důležité, 2 – důležité, 3 – nevím/ je mi to jedno, 4 – spíše nedůležité do 5 – nedůležité):
10. Jakého jste pohlaví:
11. Kolik vám je let:
12. Do jaké sociální skupiny patříte?
13. Jaký je váš čistý průměrný měsíční příjem?
14. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
15. V jakém kraji bydlíte:
16. Velikost obce, ve které žijete:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Citace
Stejskalová , K. – Online nákup potravin (výsledky průzkumu), 2024. Dostupné online na https://80092.vyplnto.cz.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.